Pentru Primăvară/Vară 2022, DIESEL prezintă un scurt film cu prima colecţie de podium a lui Glenn Martens pentru brand

GLENN MARTENS by Oliver Hadlee Pearch_04

DIESEL şi directorul său creativ, Glenn Martens, dezvăluie cu mândrie colecţia Primăvară/Vară 2022. Sezonul acesta reprezintă o piatră de hotar pentru companie – este prima colecţie completă a lui Martens pentru brand. Colecţia Spring/Summer 2022 a fost prezentată printr-un scurt film, pe 21 iunie 2021, ȋn sistem live-streaming, de la Milano.

Filmul – realizat ȋn colaborare cu artistul şi regizorul Frank Lebon, cu soundtrack semnat de muzicianul britanic Leon Vynehall – ȋnfăţişează 4 secţiuni ale noului univers curajos şi evoluat al DIESEL, aşa cum este el văzut prin prisma creativă a lui Martens.

Filmul contopeşte liniile dintre realitate şi vis. Urmărim personajul principal mişcându-se printr-un mediu familiar, dar uşor deformat. Ȋncepe ȋntr-un setup al unei case, sugerând o scenă ce se petrece târziu ȋn noapte. De acolo, se formează imaginea unei străzi urbane, care aminteşte de viaţa cotidiană – uneori frenerică – a oraşului. Urmează, apoi, o plimbare cu liftul, ce surprinde o abordare adaptată atât moştenirii DIESEL, cât şi esteticii lui Martens. Filmul se ȋncheie ȋntr-o cameră trippy, extraterestră, scăldată ȋntr-un filtru roşu intens; nu suntem foarte siguri dacă este menit a fi visat sau dacă este real, ori undeva ȋntre cele două.

De-a lungul acestei poveşti, este portretizat focusul lui Martens pe denim, womenswear, menswear şi experimentalism. Ȋmpreună, devin ceva nou, neobişnuit şi complet individual. Conceptul lui Martens este o interpretare contemporană a istoriei ȋndrăzneţe şi ironice DIESEL. Printre punctele remarcabile se numără o abordare all-gender, o componentă a moştenirii şi recent introdusa BIBLIOTECĂ DIESEL (DIESEL LIBRARY).

Elementele esenţiale ale colecţiei includ un accent de ȋmpletitură ȋn curele, care ţine ȋmpreună tricourile, topurile şi rochiile. Ȋnfăşurându-se printre decupajele pieselor, aceste curele funcţionează ca un fel de coloană vertebrală, ancorând fiecare item ȋntr-un nou drapaj şi ȋntr-o nouă formă. Pantalonii din denim 5-pocket, cu cizme integrate, sunt, de asemenea, remarcabili: aceşti pantaloni sunt cu talie ȋnaltă sau medie şi afişează mai multe tipuri de tratamente. Se desfăşoară ȋn cizme de cowboy cusute sau cizme cu vârful ascuţit. Capitolul despre moştenire – şi adesea upcycled – conţine denim DIESEL reutilizat, incluzând un strat superior artizanal detaliat şi cu aspect de smoală. Alte piese din jerseu upcycled sunt tăiate şi cusute, vopsite, pentru a crea noi salopete şi bombers.

Moştenirea DIESEL a fost reinterpretată pe blazere, cămăşi şi pantaloni denim care afişează un print laser ce creează un efect trompe l’oleil de suprapuneri şi cusături. Există, de asemenea, piese second-skin din jerseu care sunt printate integral cu tratamente heritage denim şi patch-uri DIESEL de arhivă. Ȋn final, o serie de piese denim cu logourile DIESEL ȋn relief se adaugă laturii sculpturale a producţiei lui Martens. Pe măsură ce tranziţia duce către transformarea experimentală şi cerebrală, piese printate şi smoked din organza devin uşor de remarcat.

Denimul a fost, este si va rămâne ȋntotdeauna motorul DIESEL – cuprinde majoritatea veniturilor companiei. BIBLIOTECA DIESEL (DIESEL LIBRARY) va acţiona ca o bază fundamentală pentru fiecare colecţie sezonieră şi va rămâne permanentă. Reflectă noua mantra a companiei, orientată către sustenabilitate, oferind piese care pot fi cumpărate mai rar şi purtate mai mult. Toate aceste items rămân permanent la raft. Această lansare marchează un pas mare pentru evoluţia DIESEL alături de Martens, care continuă să fie un jucător puternic ȋn definirea culturii – şi nici o ţesătură nu este mai relevantă din punct de vedere cultural ca denimul.

Ȋn ansamblu, rezultatul reflectă o hibridizare ȋndrăzneaţă a istoriei DIESEL şi abordarea high-concept ȋn design a lui Martens. Pentru primul, este despre diversificare şi evoluţia gamei de produse pe măsură ce intrăm către ȋnceputurile anilor 2020, care stau sub o nouă paradigmă mondială, iar pentru cel de-al doilea, este despre crearea de piese cu un pragmatism democratic global. Rezultatul conturează ferm următorul capitol ȋn evoluţia DIESEL, creând un echilibru ȋntre popular appeal, designul inteligent şi, mai ales, o viziune fără compromisuri.

Creditele filmului ȋi include pe: Frank Lebon, Regizor; Christopher Simmonds, Art Director; Larissa Hoffman, Fotograf; Jabez Bartlett, Set Designer; Ursina Gysi, Stylist; Cyndia Harvey, Hair; professional haircare by Wella; Inge Grognard, Makeup; Midland Agency, Casting; Leon Vynehall, Music Director, starring; Ella Snyder.

O selecţie de look-uri-cheie va fi disponibilă ȋn avanpremieră, ȋncepând din septembrie 2021, ȋn magazine selectate şi pe diesel.com.

%d bloggers like this: